מהו גובה הכיסוי המומלץ בביטוח מחלות קשות?

פוליסת מחלות קשות מעניקה למבוטחים פיצוי בעת גילוי או אבחון מצב רפואי קשה או יוצא דופן. בניגוד לביטוחי בריאות אחרים, היא לא תכסה את ההוצאות הרפואיות, אבל היא בהחלט תעזור לכם להתמודד עם המצב הכלכלי שנוצר בעקבות ההתמודדות עם אירוע רפואי מורכב. כך תקבעו את גובה הכיסוי בפוליסה שלכם.

מינימום דאגות כלכליות בעת משבר בריאותי

התמודדות עם מצב רפואי מורכב היא לא פשוטה. לפעמים נדמה שהעולם פוסק מלכת. המבוטח מתקשה לעבוד וממעט בכך, ולפעמים מושבת לחלוטין ונלחם מול אתגרים פיזיים ונפשיים כאחד. המצב מקרין במקרים רבים על משפחתו ובעיקר עם בן/בת הזוג שהופכים למטפלים עיקריים בין רגע. לרוב, ההכנסה המשפחתית נפגעת משמעותית. אך למי שיש פוליסת מחלות קשות, הסיטואציה הופכת להרבה יותר קלה, כי היא פשוט מסירה את הדאגות מהמצב הכלכלי ומאפשרת שקט נפשי ואת התמיכה המורלית הנדרשת כדי ליצור שגרה חדשה.

חברות הביטוח מציעות פיצויים בסכומים של כמה עשרות או מאות אלפי שקלים שנשלחים ישירות לחשבון הבנק של המבוטח, בלי שאלות מיותרות, תחקורים והצגת קבלות על הוצאות רפואיות. אם המבוטח אובחן במצב רפואי שנכלל בין עשרות המצבים המצוינים בפוליסה – הכסף שלו והוא יכול להשתמש בו ככל העולה על רוחו, בין אם לצורך כיסוי הוצאות רפואיות ובין אם לצורך תשלום לבייביסיטר, אוכל בחוץ, מורים פרטיים או כל דבר אחר.

איך לדעת מהו גובה הפיצוי האידאלי?

הרבה אנשים לעתים מתלבטים מהו גובה הפיצוי שכדאי להם לרכוש במסגרת ביטוח זה. בדרך כלל כדאי לכסות בין שנה לשנה וחצי הכנסות של המבוטח, שזה הזמן הממוצע שאדם חולה נשאר בבית. לדוגמה, אם שכרכם כ- 10,000 ₪ נטו בחודש, מומלץ לרכוש ביטוח בסכום של 180,000 – 120,000 ₪.

לפני שאתם קונים לעצמכם ביטוח מחלות לעצמכם, חשוב לקנות לילדים את הביטוח הזה. למה? כי אם קורה משהו לילדים שלכם, יש פגיעה בהכנסה של המשפחה, ההורים לא יעבדו כמו שהם עובדים. לילד אפילו כדאי לעשות סכום גבוה יותר כדי שיכסה סכום אובדן הכנסה של ההורים לפחות לשנה-שנה וחצי.

כלומר אם האבא מרוויח 10,000 ₪ והאימא מרוויחה 10,000 ₪ אז סכום הפיצוי שנרצה יהיה כ- 240,000 – 360,000 ₪. כי חלילה שהילד חולה, החיים מתהפכים – הורה אחד צריך להיות צמוד לילד, והורה אחר עם שאר המשפחה. הסכומים האלה ממש מצילים את המשפחה מפני קריסה כלכלית. רק כדי לסדר את האוזן, עלות ביטוח מחלות קשות לכל ילד היא נעה בין כמה שקלים בודדים לחודש, כמו לקנות ארטיק לילד בבריכה.

רוב ההורים שאין להם את הביטוח הזה אינם מודעים לאפשרות הזו בכלל, או שחושבים שעלות ביטוח לילד יקרה כמו עלות ביטוח ביטוח מחלות בגילאים מבוגרים וזה ממש לא ככה. הכיסוי במחיר הזה ניתן עד גיל 18 ולפעמים עד גיל 21 בחלק מחברות הביטוח והוא כדאי ומשתלם ביותר.

כמו כן חשוב מאוד שיהיה את הביטוח הזה גם לעצמאים. כי בניגוד לשכירים, שיש להם ימי מחלה וימי חופש שהם יכולים לנצל והרבה פעמים גם ביטוח אובדן כושר עבודה, לעצמאים בדרך כלל יש איזה חסר ביטוחי ולכן מדובר בביטוח חשוב ביותר. גם לשכירים כדאי לעשות את הביטוח, כי זה יכול רק לעזור להם ותמיד טוב שיש רשת ביטחון כלכלית שיכולה להציל אתכם במצבי משבר מסוג זה.

ביטוח מחלות קשות הופך את ההתמודדות לקלה יותר!

כיום, מעבר ל- 8 המצבים הרפואיים הבסיסיים שחברות הביטוח מחויבות לבטח, הן מציעות פוליסות המכסות עשרות מצבים, כל אחת בהתאם לרצונה. חשוב לערוך השוואה נכונה של מחירים וכיסויים כדי שיהיה לכם מענה בזמן אמת. פנו אלינו עוד היום ונשמח לערוך עבורכם את ההשוואה מול כל חברות הביטוח המובילות בארץ, שאיתן אנו עובדים כבר למעלה מ- 20 שנה.

איך קובעים את גובה הכיסוי בפוליסת מחלות קשות
תוכן עניינים
מאמרים נוספים שאולי יעניינו אתכם
הצטרפו והבטיחו את חסינות המשפחה
השאירו פרטים ונשוב אליכם בהקדם

/ 5.