מהם היתרונות והחסרונות של ביטוח מחלות קשות?

תוכן עניינים

כמו לכל דבר בחיים, לביטוח מחלות קשות יש יתרונות לצד חסרונות. במאמר זה המומחים שלנו מסבירים מהי חשיבותו של הביטוח ואילו יתרונות יש לו ומהם החסרונות שצריך להיות מודעים אליהם.

יתרונותיו ביטוח מחלות קשות

במאמרים הקודמים שפירסמו באתר שלנו, הסברנו שיש לביטוח מחלות קשות 3 יתרונות עיקריים:

  • קבלת סכום חד פעמי ומשמעותי שנע בין כמה אלפי שקלים לבין כמה מאות אלפי שקלים בעת אבחון מחלה קשה או מקרה רפואי חמור
  • ניתן להשתמש בסכום שתקבלו לכל מטרה שהיא, לאו דווקא לצורך כיסוי הוצאות רפואיות
  • הביטוח מכסה עשרות מקרים רפואיים מורכבים והביטוח אינו בהכרח מסתיים לאחר קרות מקרה ביטוחי

מהם החסרונות של ביטוח מחלות קשות?

למרות יתרונותיו המשמעותיים של הביטוח, יש לו גם כמה חסרונות ומגבלות שחשוב לתת עליהם את הדעת.

  • לביטוח יש יותר מתקופת אכשרה אחת (עד שהביטוח נכנס לתוקפו לפועל) – כמו בבביטוח אחרים תקופת האכשרה הראשונה עומדת על 90 יום. אם משכתם פיצוי בגין מחלה קשה או אירוע רפואי, תצטרכו לאחר מכן לעבור שוב תקופת אכשרה, של כ 90 – 365 ימים, למעט מצבים רפואים שמקורם בתאונה (למשל איבוד גפיים, עיוורון, כוויות וכו').
  • לביטוח קיימת תקופת אכשרה מיוחדת להכרת במחלת סרטן שנייה – נדרשות 5 שנות החלמה מלאה, ללא תרופות וטיפולים בין מחלות הסרטן, ויש צורך בהוכחה לכך בהתאם לתנאים המצוינים בפוליסה.
  • לעתים בעת גילוי מחלה קשה נוספות סכום הפיצוי יורד – בעיקר אם מדובר במחלת סרטן נוספת. בדקו אם בחברת הביטוח שלכם תקבלו את מלוא הפיצוי או לא.
  • מגבלת הפטירה לאחר מועד גילוי המחלה – מגבלה זו, מהווה תנאי הכרחי לקבלת הפיצוי, קובעת שאם המבוטח חלילה נפטר תוך פרק זמן מסוים לאחר גילוי המחלה (10 עד 30 יום), חברת הביטוח פטורה מתשלום פיצוי. גם על המחלה הראשונה, וגם על האחרות. עם זאת, במקרים מסוימים מגלה זו לא תופעל.

במילים אחרות – לא מספיק להוכיח מחלה קשה. אם לא עברתם את תקופת האכשרה ותקופת המגבלה לגבי פטירה, אתם ומשפחתכם לא תקבלו את הפיצוי.

כיצד להתייחס למגבלות אלה?

לא צריך לתת לחסרונות ולמגבלות של הביטוח להרתיע אתכם, אבל כן כדאי להתייחס אליהם בעת בחירת ביטוח. כדי למזער את התנאים והמגבלות שהזכרנו למינימום הנדרש אפשר למשל:

  • לאתר פוליסה עם תקופת אכשרה קצרה ככל הניתן הן לגבי המחלה הראשונה והן לגבי המחלה השנייה.
  • למצוא פוליסה עם מגבלת פטירה קצרה ככל ניתן לאחר מועד גילוי המחלה, רצוי 14 יום ומטה.
  • לבדוק שבמקרה של פטירת המבוטחת בתום תקופת מגבלת הפטירה, המוטבים יהיו זכאים לקבל את מלוא סכום הפיצוי או את חלקו
  • לא לתת מתפתים לדברים לא רלנטיים, למשל החזר הוצאות רפואיות כי גם ככה הוא זה מכוסה במסגרת ביטוחי בריאות אחרים.

לסיכום – האם כדאי לעשות ביטוח מחלות קשות?

למרות שהתמקדנו במאמר זה בחסרונות ובמגבלות של הביטוח, ביטוח מחלות קשות הוא רשת ביטחון כלכלית שעדיף לא לוותר עליה. זהו ביטוח משמעותי בעיקר עבור אנשים שנאלצים להתמודד עם מצב רפואי קשה ומחלה כרונית שניתן לחיות עמה תקופה ארוכה, ושצריכים לבצע התאמת ושינויים כתוצאה מכך. על מנת למצוא ביטוח מחלות קשות איכותי חשוב לפנות אל סוכן ביטוח מיומן ומקצועי שיוכל לבצע עבורכם השוואה בין הביטוחים ולהתאים לכם פוליסה איכותית.

אנחנו מזמינים אתכם ליצור איתנו עוד היום קשר עם המומחים של פתרונות עדיפים – סוכנות לביטוח וליהנות משירות אדיב מקצועי ומיחס אישי וחם. אנחנו כבר עשרות שנים עובדים עם חברות הביטוח המובילות בארץ ונשמח להתאים לכם ביטוח שיענה על כל צורכיכם. צרו קשר עוד היום לפרטים נוספים וכדי להבטיח את חוסנה הכלכלי של משפחתכם.

מאמרים נוספים שאולי יעניינו אתכם
הצטרפו והבטיחו את חסינות המשפחה
השאירו פרטים ונשוב אליכם בהקדם

/ 5.