ביטוח תכולה: למה חשוב לדעת את שווי הרכוש שלכם, ואיך לעשות זאת?

שווי תכולת הדירה שלכם ישפיע גם על מחיר הביטוח, וגם על גובה הפיצוי שתקבלו. מה חשוב לדעת ומה כדאי לעשות?

חלק מהותי מהתשלום שלכם עבור ביטוח הדירה נובע מרכיב ביטוח התכולה 

אנו רוכשים ביטוח לתכולת הדירה כדי להגן כלכלית מפני נזקים שונים שעלולים להיגרם לרכוש שלנו עקב מקרה ביטוח המפורט ברשימת הפוליסה. 
באופן טבעי, גובה הפיצוי (ואף גובה מחיר הביטוח) תלוי בשווי החפצים שבדירה, כלומר בשווי התכולה.
עם זאת, אם תישאלו "מה שווי התכולה שלכם?" סביר שתתקשו לתת תשובה מדויקת.

הרי מעטים מנהלים רשימה מדוקדקת של כל המוצרים שנרכשו וערכם, בפרט לגבי תכולה מבוטחת כגון ביגוד ורהיטים (בד"כ מתייחסים לתכולה זו בביטול, שכן לא סביר שיגנבו אותה – אך נזכיר כי ביטוח תכולה מכסה גם מקרים של שריפה, נזקי מים וכו').

ביטוח התכולה הבסיסי מתחשב ב"ערך כינון"

המשמעות של מונח זה היא כי חברת הביטוח מתייחסת למחירו של המוצר המבוטח בדירה על-פי השווי שלו בהיותו חדש. למשל, רכשתם מקרר בסכום של 3500 ש"ח – זהו הסכום הרלוונטי מבחינת ביטוח התכולה, גם אם הוא ניזוק לאחר שנתיים וערכו הממשי בשוק נמוך מערכו ההתחלתי.

כך, בעת רכישת ביטוח דירה, תוכלו לבצע סקר שוק בעצמכם ולבקש שיבטחו אתכם בהתאם למחיר השורק העדכני של המוצרים שבביתכם. בכל מקרה, תמיד ניתן ואף מומלץ להיעזר גם בשמאי/מעריך רכוש שישלח אליכם מטעם חברת הביטוח בכדי לבצע סקירה מקיפה ומעמיקה על שווי תכולת הדירה.

הערכה מדוייקת של שווי התכולה שלכם עשויה לעשות לכם סדר רב, וגם לחסוך "כאבי ראש" מיותרים במקרה של מקרה ביטוח שעשויי לזכות אתכם בתגמול. המטרה של ביטוח התכולה היא לתת לכם מענה מיידי במקרה של נזק לרכוש כתוצאה ממקרי הביטוח הרבים המפורטים בפוליסה כך שהעברת רשימה מפורטת מבעוד מועד לחברת הביטוח יכולה לקצר רבות את מהירות התשלום של חברת הביטוח.
בנוסף, יש לזכור ששווי התכולה גם משפיע על מחיר ביטוח הדירה.

הערכה מקצועית ע"י שמאי/מעריך רכוש מומלצת מיוחד בכל הקשור לשווי של יצירות אומנות, תכשיטים ופרטי אספנות נוספים. כאן ראוי להזכיר, שביטוח תכולה בסיסי לרוב אינו כולל כיסוי לפריטים שכאלו – או לכל הפחות דורש התאמות/הרחבות מסוימות. כך, אם יש ברשותכם תכשיטים, חפצי אמנות וכו' – רצוי לרכוש עבורם הרחבה לביטוח ולעדכן את חברת הביטוח בהימצאותם.

לפרטים נוספים על ביטוח דירה ותכולה, אתם מוזמנים ליצור קשר עם המומחים של פתרונות עדיפים בכל עת.
 

ביטוח תכולה: למה חשוב לדעת את שווי הרכוש שלכם, ואיך לעשות זאת?
תוכן עניינים
מאמרים נוספים שאולי יעניינו אתכם
חשיבותו של ביטוח שריפה במסגרת ביטוח דירה

ביטוח שריפה הוא כיסוי חשוב בפוליסת ביטוח דירה שנועד על מנת להגן על אחד הנכסים היקרים ביותר שלכם מפני נזקי שריפות. לצערנו אנחנו נחשפים לאחרונה למקרים רבים של שריפות שגרמו לנזק כלכלי עצום. אז מה הביטוח מכסה, ומה צריך לקחת בחשבון לפני שרוכשים אותו?

קראו עוד »
צרו קשר
השאירו פרטים ונשוב אליכם בהקדם

/ 5.