פנסיה לשכירים – כל מה שחשוב לדעת

בישראל מוטלת חובה על המעסיקים לפתוח לכל שכיר אפיק חיסכון פנסיוני שבו הם יפקידו עבור השכיר כספים לגיל פרישה. אך גם השכיר עצמו מפקיד סכום מסוים ממשכורתו לאותו אפיק. אז כמה בדיוק מפרישים לצורך פנסיה לשכירים, לשם מה ולמה חשוב לשים לב?

במשך שנים רבות אדם היה עובד במשך שנים רבות, וכשהיה יוצא לגמלאות, היה מגלה שאין לו מספיק כסף לצורך מחיה. רק אנשים שהיו עובדים בארגונים גדולים ומכובדים, שהיו מאוגדים יחדיו, היו זוכים ליהנות מהיתרונות של מוצרי הפנסיה ומהטבות נוספות. ומה לגבי אנשים שעבדו בחברות קטנות יותר? אם הם לא פעלו על מנת לחסוך מספיק כסף לגיל פרישה, הם היו מוצאים את עצמם מתמודדים עם מציאות לא פשוטה.

חוק חובת פנסיה לשכירים

רק לפני מספר שנים אחדות הוחלט במדינת ישראל לחוקק את חוק חובת פנסיה לשכירים, ומדובר באבן יסוד חשוב ביותר שנועדה להבטיח את עתידכם הכלכלי. העובדה שהשלטון החליט שיש לחסוך 18.5% מהשכר לטובת הפנסיה, מעידה על חשיבות הנושא עבור כל עובד שכיר באשר הוא: כל מעסיק חייב להפקיד 12.5% מהשכר החודשי שלכם. כמו כן, גם אתם חייבים להוסיף 6% לטובת החיסכון הפנסיוני שלכם.

כיום, לא משנה אם אתם עובדים בחברה גדולה או קטנה, המעסיק שלכם מחויב להפריש עבורכם סכום מסוים של כסף שייצבר לזכותכם לשנות הפנסיה שלכם, וכפי שתוכלו לראות בתלוש השכר שלכם – גם אתם מפרישים סכום מסוים. סכומים אלה מצטברים באחד ממוצרי הפנסיה הקיימים על מנת שבבוא היום תוכלו לקצור את הפירות וליהנות מהתוצאות.

היכן מושקע הכסף לטובת פנסיה לשכירים?

הסכום המופרש מושקע בקרנות פנסיה, ביטוחי מנהלים או קופת גמל אשר מנוהלים על ידי חברות ביטוח, במגוון מסלולים בשוק ההון. השקעה נבונה לאורך זמן, מאפשרת להגיע לתוצאות מרשימות ביותר, שיאפשרו לכם לשמור על רמת החיים וסגנונם גם בגיל הזהב, לאחר שתפרשו מעבודתכם.

האם ניתן לחסוך עוד יותר כסף לטובת העתיד?

בהחלט מדובר במהלך מומלץ, אם אתם יכולים להרשות זאת לעצמכם. קיימת מגמה של עלייה בתוחלת החיים, ובהחלט כדאי להוסיף כל סכום שאתם יכולים מעבר למינימום הנדרש במסגרת פנסיה לשכירים במקום העבודה. כך תוכלו ליצור חיסכון משמעותי יותר, שיאפשר לכם להזדקן בכבוד מבלי שתצטרכו לדאוג בגלל שההכנסות החודשיות שלכם נפגעו. זכרו גם כי הכספים והרווחים שאתם צוברים לאורך השנים עוברים אתכם גם אם אתם מחליפים תפקיד או מקום עבודה.

בשביל צריך לחסוך אם מקבלים קצבת זקנה מביטוח לאומי?

פנסיה לשכירים נועדה לעזור לכם לחסוך לגיל השלישי, במטרה לרפד את ההכנסות שלכם לאחר פרישה ולהשלים את קצבת הזקנה הזעומה שמקבלים מביטוח לאומי. המדינה אפילו פתחה קרנות פנסיה נבחרות שבהן דמי הניהול נמוכים במיוחד ואף מציעה פטור ממס על כל רווח לחוסכים, במטרה לעודד חיסכון לעתיד. פנסיה לשכירים היא הדרך המומלצת לחסוך המון כסף, מבלי לשלם עמלות גבוהות.

איפה לבחור את האפיק המתאים לכם?

ניתן לפתוח חיסכון פנסיה לשכירים במגוון מקומות: ביטוח מנהלים, קופת גמל וכמובן קרן פנסיה. לכל אחד מהם יתרונות וחסרונות. לכן מומלץ לבחור במסלול המתאים ביותר לצרכים שלכם, תוך התחשבות בגובה המשכורת שלכם, שנות החיסכון שנותרו לכם עד גיל פרישה ופרמטרים אחרים. כדי לבחור את המוצר הפנסיוני האידיאלי עבורכם, אתם מוזמנים לדבר איתנו עוד היום. הסוכנים של פתרונות עדיפים – סוכנות לביטוח מתמחים בחיסכון פנסיוני וישמחו לעמוד לשירותכם בכל עניין.

מאמרים נוספים שאולי יעניינו אתכם
להצטרפות לחיסכון פנסיוני
השאירו פרטים ונשוב אליכם בהקדם

/ 5.