גם אתם יכולים להשקיע בשוק ההון בשיטת שגר ושכח

בקרב אנשים רבים צירוף המילים "שוק ההון" מעורר באופן אוטומטי רתיעה מסוימת. הרבה אנשים חושבים שעולם ההשקעות הוא תחום מסובך שקשה מאוד להבין ושעוד יותר קשה להיכנס אליו. אבל האמת היא שכל אחד יכול להשקיע בשוק ההון בפשטות ובקלות. כך תעשו זאת נכון.

כיום כל אחד יכול להשקיע בקלי קלות

אם פעם שוק ההון היה שמור רק לטייקונים ולמביני דבר, כיום אנחנו חיים בתקופה אחרת. המהפכה הדיגיטלית והטכנולוגית שהעולם עבר בשנים האחרונות מאפשר לכל אחד להתחיל להשקיע, גם אם אין לו הון אדיר. אין ספק שהאינטרנט עורר מודעות לתחום ההשקעות, והפלטפורמות השונות שבאמצעותן ניתן להשקיע הפכו את עולם ההשקעות לנגיש ולפשוט יותר מאי פעם.

איך עושים את הצעד הראשון?

עולם ההשקעות התפתח מאוד לאורך השנים, ובעשור האחרון קצב ההתפתחות שלו אפילו הואץ. כיום ישנם אינספור אפשרויות להשקעה: החל מאפיקי חיסכון והשקעה בשוק ההון, דרך ענף הנדל"ן בארץ ובחו"ל ועד להשקעות אלטרנטיבות הכוללות הלוואות חברתיות, מטבעות קריפטו דיגיטליים ו- NFT. לכל סוג של השקעה כמובן שיש יתרונות וחסרונות, ולכן חשוב לברר מול עצמכם קודם כל מה המטרה שלכם ולהבין מהם היתרונות והחסרונות של כל אפיק.

אחת הדרכים הטובות והמומלצות למשקיעים מתחילים שרוצים לעשות את צעדיהם הראשונים בשוק ההון הוא לבחור באפיקי חיסכון מנוהלים. היתרון הגדול של אפיקים אלו הוא שהכסף שלכם מנוהל על ידי חברות ביטוח ובתי השקעות מקצועיים ומנוסים, שמשקיעים את הכסף שלכם עבורכם בשוק ההון, בהתאם לרמת הסיכון-סיכוי שאתם בוחרים. כך אתם למעשה יכול להשקיע את כספכם בשיטת שגר ושכח, ולא צריכים להכיר את שוק ההון על בוריו לפני שאתם מתחילים להשקיע.

3 אפיקי השקעה מומלצים למתחילים

קיימות לפחות 3 אפשרויות השקעה שמתאימות למי שרוצה להתחיל להשקיע בשוק ההון, ומעדיף שכספו ינוהל באופן מקצועי, ומבלי שהוא יכיר את שוק ההון לעומקו:

קופת גמל להשקעה – מדובר באפיק חיסכון שכל אחד, בכל גיל, יכול לפתוח לעצמו, בעל יתרונות רבים. מדי שנה תוכלו להפקיד אליו סכום של כמה עשרות שקלים עד לתקרה (כ- 72,000 נכון לשנת 2022), במסלול השקעה לבחירתכם וליהנות מהתשואות. כמו כן מדובר באפיק נזיל, שממנו תוכלו למשוך את הכסף בכל עת, בכפוף לתשלום מס רווחי הון. יתרונה המרכזי של קופת גמל להשקעה הוא בכך שאם לא תמשכו את הכסף עד גיל פרישה, תוכלו למשוך אותו בפטור ממס רווחי הון כקצבה.

פוליסת חיסכון – אפיק זה מאוד דומה לקופת גמל להשקעה, אלא שאין כאן תקרה שנתית להפקדה. תוכלו להפקיד כל סכום שתבחרו, וליהנות מתשואות, וכן למשוך את הכסף בכל עת, בכפוף לתשלום מס רווחי הון. יש לציין שמי שנולד בשנת 1948 או לפניה, יוכל ליהנות מפטור רווחי מס הון עד לתקרה מסוימת (כ- 16,000 ₪ לזוג או 13,000 ₪ ליחיד, נכון לשנת 2022). יתרונה הגדול בכך שניתן להפקיד אליה סכום גדול, ולקחת על חשבונו הלוואה בתנאים אטרקטיביים.

קרן השתלמות – אפיק זה מיועד בעיקר לעצמאים. ניתן להפקיד בקרן השתלמות עד לתקרה השנתית של כ- 18,000 ₪ (נכון לשנת 2022), אבל הכסף ננעל למשך 6 שנים בדרך כלל ולא ניתן למשוך אותו. עם זאת, ברגע שחלף פרק זמן זה, תוכלו למשוך את הכסף בפטור ממס רווחי הון או להמשיך להשאיר את הכסף בקרן על מנת שתצטבר שם תשואה לאורך השנים. שימו לב שלעתים ניתן למשוך את הכסף גם לאחר 3 שנים בפטור. כמו כן, גם שכירים יכולים לבקש ממקום העבודה קרן השתלמות, ובמידה ונענים לבקשתם, גם הם יכולים ליהנות מיתרונותיה הרבים.

אז במה הכי כדאי לבחור?

היצע האפשרויות בלבל אתכם? לא בטוחים מהו המסלול המתאים לכם? עשיתם השקעה ואתם מתלבטים אם עשיתם את הצעד הנכון? צצו לכם שאלות נוספות? המומחים של פתרונות עדיפים עומדים תמיד לשירותכם. אנו מתמחים בייעוץ פיננסי ופנסיוני כבר עשרות שנים ועובדים כתף אל כתף עם מיטב בתי ההשקעות וחברות הביטוח בארץ. פנו אלינו עוד היום ונשמח לסייע לכם לעשות את הבחירה האידיאלית שלכם, כדי לחסוך לכם זמן ולעזור לכם להגדיל את הונכם.

מאמרים נוספים שאולי יעניינו אתכם
איפה כדאי להשקיע 100 אלף ₪?
איפה כדאי להשקיע 100 אלף ₪?

איפה כדאי להשקיע 100 אלף ₪ היא שאלה שחולפת בראשם של אנשים רבים שהספיקו לצבור כסף פנוי.  השקעה של 100 אלף ₪ היא הזדמנות טובה להגדיל את ההון הפיננסי. עם זאת, חשוב לבחור את אפיק ההשקעה המתאים ביותר, בהתאם לצרכים ולמטרות שלכם. במאמר זה נתמקד בהשקעות בשוק ההון ונבחן את יתרונותיהם.

קראו עוד »
צרו קשר
השאירו פרטים ונשוב אליכם בהקדם

/ 5.