גמלנט – מה אפשר ללמוד מהאתר לצורך השוואת קופת גמל וקרנות השתלמות?

גמלנט הוא אתר אינטרנט ממשלתי שנועד לעזור לציבור הרחב בהשוואת קופות גמל וקרנות השתלמות. כיצד משתמשים נכון במערכת זו, מה אפשר ללמוד מהאתר, איך מפיקים ממנו את המקסימום ולמה חשוב לשים לב?

נעים להכיר – גמלנט

לפני מספר שנים הקים משרד האוצר את מערכת גמלנט, כלי שנועד לאפשר לכל המעוניין בכך לקבל מידע מפורט על התשואות שהשיגו קרנות ההשתלמות וקופות הגמל ולהשוות ביניהם, כולל קופת גמל להשקעה, קרן השתלמות, קופת גמל וקרנות פנסיה.

על פניו זה נשמע פשוט, אבל אנשים רבים טוענים שהמערכת מסורבלת ואינה ברורה לאדם הפשוט. אם תנסו להיכנס לאתר, ייתכן וגם אתם תרגישו אבודים בתוכה ותתקשו לנתח את הטבלה שמכילה מונחים פיננסיים שנתפסים בעיניכם כמו מילים בסינית. אנחנו כאן כדי להסביר כיצד ניתן להיעזר באתר כדי להחליט באיזה קרן לבחור ונפרש מושגים חשובים שיקלו עליכם את השימוש בכלי זה.

איך להשתמש באתר גמלנט?

  1. היכנסו לאתר גמלנט ולחצו על הכפתור שעליו כתוב "כניסה למערכת" בעמוד הבית.
  2. כעת תועברו לעמוד שבו תמצאו טבלה עם שני מלבנים לבנים. בצד ימין מלמטה, ישנה חלונית חיפוש שלצדה כתוב "סינון ברשימה". הקלידו את שם הקרן או את המספר המזהה שלה בחלונית זו, ולאחר מכן שם הקרן יופיע במלבן הימני העליון.
  3. לחצו על שם הקרן שבה אתם מתעניינים פעמיים, והיא תעבור למלבן השמאלי.
  4. כדי לערוך השוואה בין מספר קרנות השתלמות או קופות גמל, חזרו על שלבים 2 ו-3. לאחר שסיימתם לבחור את כל הקרנות שמעניינות אתכם, והן מופיעות במלבן השמאלי, לחצו על כפתור "הצג דוח", שמופיע בצד שמאל למטה. מיד תיפתח טבלה שמשווה בין כל קרנות ההשתלמות שבחרתם, ועליה נסביר בפסקה הבאה.
  5. לסיום תוכלו לשמור את הפרטים כקובץ אקסל או להדפיס את הטבלה.

הסבר על הטבלה שמתקבלת

הטבלה כוללת מספר עמודות:

  • בעמודה 1, הימנית ביותר, תמצאו את המספר המזהה של הקרן
  • בעמודה 2 את שם הקרן
  • בעמודה 3 תוכלו לראות מהי תקופת הדיווח
  • בעמודות 4,5 ו- 6 תוכלו לראות מהי התשואה שהשיגה אותה קרן לאותה תקופה (תשואה לשנה, תשואה ל- 3 שנים ותשואה ל- 5 שנים). אלה העמודות הכי משמעותיות, כי הן משקפות את התשואה של הקרנות בשנים האחרונות, לפי חתך זמן.
  • בעמודה 7 תמצאו את מדד שארפ, שמשקף עד כמה התוצאות של הקרן הושגו ע"י נטילת סיכון גבוה. ככל שהתוצאה גבוהה יותר, כך התנודתיות של הקרן גבוהה יותר. זהו כלי נוסף שמאפשר לנו להחליט איזו קרן עדיפה. אם יש תשואות שהניבו תשואה דומה, כמובן שנעדיף את זו שהשיגה את אותן תוצאות בפחות סיכון.
  • בעמודה 8 ו- 9 הטבלה מתייחסת לדמי הניהול הממוצעים שגובה הקרן. זהו נתון חשוב, אך חשוב להבין שהוא משתנה בהתאם לסכום שיש לכם בקרן. ככל שיש לכם יותר כסף בקרן, כוח המיקוח שלכם חזק יותר, לכן את המידע הזה פחות ניתן להשוות באמצעות גמלנט.
  • בעמודות 10, 11 ו- 12, שהן שלושת העמודות השמאליות ביותר, נמצאים נתונים המעידים על החוסן הפיננסי של הקרן: יתרת הנכסים (כמה יש בקרן במליוני שקלים), צבירה נטו (האם הקרן גייסה כספים במהלך השנה האחרונה או אם יצאו ממנה כספים ואם כן אז כמה). נתונים אלה חשובים מאוד, כי כשאתם מחליטים באיזה קרן לבחור, סביר להניחה שתרצו קרן חזקה, אמינה ואיכותית, שיש לה כוח וגב כלכלי חזק.

למה הכלי הזה חשוב בעצם?

גמלנט מאפשר לקבל מבט אובייקטיבי על ביצוע הקופות וקרנות ההשתלמות לכל אדם ובכל רגע נתון. זהו כלי מאוד חשוב כי בעבר המעסיק היו בוחר עבורכם את קופות הגמל, וקרנות ההשתלמות ואילו כיום כל אחד יכול וצריך להחליט מהו אפיק החיסכון המועדף אליו, ואך רשאי בכל עת לשנות את החלטתו ולעבור לקופה אחרת, אם ירצה בכך.

למה כדאי לפנות לסוכן ביטוח?

לעתים קשה לקבל החלטה, מחפשים אחר קשר אנושי ומעוניינים לשמוע חוות דעת של איש מקצוע שזו המומחיות שלו. אנחנו מעמידים לשירותכם בפתרונות עדיפים סוכנים פנסיוניים מנוסים ומקצועיים שעובדים כבר עשרות שנים עם כל הגופים המובילים בתחום ועם כלים מתקדמים המאפשרים בדיקה מעמיקה שתאפשר לכם למקסם את החיסכון הפנסיוני שלכם. נשמח לעמוד לשירותכם בכל עניין, ללא כל עלות או התחייבות מצדכם. פנו אלינו עוד היום לפרטים נוספים.

גמלנט
תוכן עניינים
מאמרים נוספים שאולי יעניינו אתכם
איזה קופת גמל הכי טובה
איזה קופת גמל הכי טובה?

איזו קופת גמל הכי טובה היא שאלה שמעניינת אנשים רבים, ולא בכדי: בחירת קופת גמל היא החלטה חשובה, שכן היא תשפיע על החיסכון הפנסיוני שלכם לטווח הארוך. לכן, חשוב לבחור קופת גמל המתאימה לצרכים ולמטרות שלכם. אז איך לבחור את הקופה הטובה ביותר?

קראו עוד »
חיפוש קופות גמל
חיפוש קופות גמל –  איך עושים את זה?

חיפוש קופות גמל נועד על מנת לעזור לכם לאתר כספים אבודים שצברתם במסגרת מקומות העבודה לטובת החיסכון הפנסיוני שלכם. אם אינכם יודעים היכן מנוהלת עבורכם קופת גמל ואם יש לכם אחת כזו – כדאי שתקראו את המאמר הזה.

קראו עוד »
להצטרפות לקרן השתלמות/פנסיה/קופת גמל
השאירו פרטים ונשוב אליכם בהקדם

/ 5.