איך לבחור קופת גמל להשקעה?

מתלבטים איך לבחור קופת גמל להשקעה או איפה כדאי לפתוח אחת? הגעתם למקום הנכון! במאמר זה המומחים של פתרונות עדיפים יתנו לכם טיפים שיעזרו לכם לקבל את ההחלטה הנכונה.

איך בוחרים קופת גמל להשקעה?

כאשר מחפשים קופת גמל להשקעה מומלצת, יש כמה צעדים שחשוב לעשות. דילוג על אחד הצעדים או לחלופין קבלת החלטה פזיזה, עלולה להיות בסופו של דבר משמעותית עבורכם. כשניגשים לבחון איך לבחור קופת גמל להשקעה, צריך לבדוק הנתונים לעומקם, כי הם אלה שישפיעו על השאלה כמה כסף יהיה לכם, כשתחליטו למשוך אותו כסכום הוני או לקבל אותו כקצבה חודשית.

איך לבדוק איזו קופת גמל להשקעה הכי טובה?

1. בצעו השוואה בהתאם למסלול הרלבנטי עבורכם

ראשית, אפיינו את עצמכם: איזה מן טיפוס אתם? האם אתם מעדיפים השקעה סולידית באגרות חוב או שאתם מעדיפים להשקיע במניות תנודתיות ולהגביר את הסיכון תמורת האפשרות הפוטנציאלית להגדיל את התשואה והרווחים שלכם? בקופות גמל להשקעה ניתן להשקיע בשלל מסלולים. חשוב להחליט מראש מהו המסלול שהכי מתאים לאופי שלכם, ולערוך השוואה ספציפית.

2. בדקו תשואות לאורך זמן

כשאנחנו רוצים לבדוק איפה הכי כדאי לפתוח קופת גמל, מן הסתם נרצה לבדוק מי מבין החברות שמציעות את המוצר הזה, הצליחה להשיג את התשואה הטובה ביותר. בדיקה מהירה באינטרנט תציג בפנינו מגוון רחב של תוצאות לגבי עניין זה ותגלו תשואות קופות גמל לחודש האחרון, לשנה האחרונה ולאורך פרק זמן ממושך יותר, כמו 3 ואפילו 5 שנים. אמנם נתוני העבר אינם בהכרח משקפים אחד לאחד את העתיד לבוא, אבל בהחלט מדובר בפרמטר חשוב שכדאי לשים לב אליו.

ההמלצה היא לבחון דווקא את הביצועים לטווח הארוך יותר. ככך שנתבונן על תקופה ממושכת יותר, כך נוכל להימנע מהטיה של התוצאות, שעלולה להיגרם עקב אירועים יוצאי דופן. הטיה זו עלולה לפגוע ביכולת שלנו להעריך את יכולותיהם של אותם גופים מנהלים, ולמנוע מאיתנו הערכה שקולה.

זכרו שמדובר במוצר יחסית חדש, שקיים רק החל משנת 2016. לכן, יכול להיות שזה יהיה עדיין מאתגר בחלק מהגופים המנהלים למצוא נתונים, שאכן משקפים תקופת ביצועים בת 5 שנים.

3. בדקו כמה דמי ניהול תשלמו

איך לבחור קופת גמל להשקעה היא שאלה מורכבת, וכדי לקבל תשובה, אי אפשר להישען אך ורק על נתוני התשואות וחשוב לבדוק גם כמה דמי ניהול גובים הגופים המנהלים. סביר מאוד להניח שחברות שמשיגות תשואות טובות יותר יגבו דמי ניהול גבוהים יותר ולהפך – יכול להיות שחברות עם תשואות פחות טובות, יגבו פחות דמי ניהול, אבל לאו דווקא. בסופו של דבר – ככל שדמי הניהול גבוהים יותר, הרי שהסכום שתקבלו יהיה נמוך יותר בסופו של דבר. לכן חשוב לבדוק היטב האם לאחר קיזוז דמי הניהול מהתשואה, עדיין התשואה תהיה טובה בהשוואה למתחרים.

4. מדד שארפ

מה עושים עם יש כמה קופות גמל להשקעה שהשיגו תשואות דומות וגובות דמי ניהול דומים? אחד הפרמטרים החשובים שצריך לבדוק כשבודקים איפה כדאי לפתוח קופ"ג להשקעה הוא מדד שארפ. מדד זה משקף את היחס בין תשואה לסיכון: עד כמה אותה חברה הסתכנה כדי להגיע לתשואה שאליה הצליחה להגיע? ככל שהציון במדד שארפ יהיה גבוה יותר, סימן שאותה חברה נטלה פחות סיכון על עצמה לצורך אותו הישג, ולכן נעדיף אותה על פני המתחרות שלה שהגיעו לתשואה דומה.

5. היקף נכסים מנוהלים ומוניטין חברה

כשאנחנו מנסים להבין איך לבחור קופת גמל להשקעה, כנראה שאחד הנושאים שיעניינו אותנו הוא היקף הנכסים המנוהלים בכל חברה. סביר להניח שנסמוך על חוכמת ההמונים, ואם חברה מסוימת מנהלת היקף נכסים גדול יותר מהמתחרות שלה, נרצה להבין איך היא הגיעה למצב כזה שיותר חוסכים סומכים עליה. לעתים נגלה שהחברה ותיקה ומוכרת יותר, פעמים אחרות נראה שמדובר בחברה שמציעה דמי ניהול אטרקטיביים או לחלופין הצליחה להשיג תשואות יוצאות דופן. ייתכן והמחקר שתערכו ישפיע על אופן קבלת ההחלטות שלכם.

היתרון בבחירת קופת גמל להשקעה עם סוכן ביטוח

כפי שראיתם יש כמה וכמה פרמטרים שצריך לקחת בחשבון בעת בחירת קופ"ג להשקעה. אבל אם אתם באמת מעוניינים לדעת איך לבחור קופת גמל להשקעה, ולעשות את זה נכון, כדאי להתייעץ עם סוכן ביטוח מנוסה, שיוכל להקל עליכם בתהליך ולהפוך אותו להרבה יותר קל, מהיר, נוח ופשוט. הסוכנים בפתרונות עדיפים – סוכנות לביטוח מאפיינים את הצורך שיש לכם, עורכים השוואה איכותית ומקיפה בין כל החברות ומציעים לכם את הפתרון האידיאלי עבורכם. רוצים לקבל פרטים נוספים? השאירו פרטים ונשמח לחזור אליכם.

מאמרים נוספים שאולי יעניינו אתכם
תכנון פנסיוני
תכנון פנסיוני – למה זה חשוב?

תכנון פנסיוני הוא צעד מבורך שיכול לשרת אתכם בעתיד. החיים הם מסע מאתגר, אבל גם מלא בהזדמנויות. אנחנו עובדים קשה כדי להקים משפחה, לרכוש בית, לחסוך כסף לעתיד. אבל מה יקרה לנו כשלא נוכל לעבוד יותר?

קראו עוד »
איפה כדאי להשקיע 100 אלף ₪?
איפה כדאי להשקיע 100 אלף ₪?

איפה כדאי להשקיע 100 אלף ₪ היא שאלה שחולפת בראשם של אנשים רבים שהספיקו לצבור כסף פנוי.  השקעה של 100 אלף ₪ היא הזדמנות טובה להגדיל את ההון הפיננסי. עם זאת, חשוב לבחור את אפיק ההשקעה המתאים ביותר, בהתאם לצרכים ולמטרות שלכם. במאמר זה נתמקד בהשקעות בשוק ההון ונבחן את יתרונותיהם.

קראו עוד »
להצטרפות לקופת גמל להשקעה
השאירו פרטים ונשוב אליכם בהקדם

/ 5.