תביעה מול חברת הביטוח – מה עושים?

כשמגישים תביעה מול חברת הביטוח היא לאו דווקא תמהר לקבל אותה. מה צריך לעשות כדי להעלות את הסיכוי שתקבלו את הכסף שמגיע לכם? הנה כמה עצות שכדאי ליישם.

לפני הכול: שוקלים להגיש תביעה מול חברת הביטוח? כדאי לדעת

הסטטיסטיקה מראה לצערנו כי בתחומים מסוימים של ענף הביטוח אחוז התביעות שנדחות גדול יותר מאחוז התביעות המתקבלות. לכן כדאי לפני שאתם מגישים תביעה להכיר קצת את העולם הזה ואפילו להתייעץ עם סוכן ביטוח, ולא רק להיות אופטימיים ולקוות לטוב.

עוד לפני שאתם מגיעים למצב שעליכם לתבוע את חברת הביטוח, חשוב להבין לעומק את הפוליסה שעליה אתם חותמים – על מה אתם חותמים, האם כל מה שסוכם בעל פה מופיע גם בפוליסה באותיות הקטנות, האם יש מצבים שלא ברור בדיוק כיצד חברת הביטוח תפצה אתכם (למשל איזה מצב נחשב לאובדן כושר עבודה או סיעודי). רק לאחר שאתם מבינים ומודעים לכל התנאים, חתמו.

זכרו – חברות הביטוח לא מנסות להזיק או להכשיל אתכם. החברות עובדות קשה מאוד על מנת לרכוש את אמון הציבור, ורוצות לעזור לכל אדם לקבל את הפיצוי ההוגן, בהתאם לתנאים בפוליסה. בעת הגשת תביעה מול חברת הביטוח, היא בוחנת מה עומד מאחוריה, ועורכת בירורים, חקירות ובדיקות כדי לשלם רק למי שמגיע, כי לצערנו יש אנשים רבים שאינם ישרים ו"עוקצים" אותן.

 6 טיפים חשובים לפני הגשת תביעה מול חברת הביטוח

  • תמיד תתעדו ותקפידו על כך! – אי אפשר להתבסס על דברים שסוכמו בעל פה. הכול חייב להיות כתוב, מצולם, מוקלט ומתועד. הגשת תביעה מחייבת להגיש למעשה אישורים, מכתבים, מסמכים, מיילים וכדומה. כל מסמך עליכם לשמור בקנאה, כי הוא זה שעשוי להיות ההבדל בין תביעה שמאושרת לתביעה שנדחית, בין קבלת סכום נמוך או קבלת סכום מקסימלי. שמרו על כל מסמך שיכול לתמוך בטענות שלכם ויתמוך בטענה שלכם לקבל פיצוי או גמלה.
  • אל תתפתו למהר להיענות לפשרות – יתכן שנציגי חברות ביטוח יצרו אתכם קשר כדי להציע פשרה, וזה מאוד מפתה לחתום, להימנע מעימות ולצפות לקבל כסף. עם זאת, ניהול מו"מ יאפשר לכם למקסם את הסכום הכספי שחברת הביטוח תשלם לכם. לשם כך כדאי להיעזר בסוכן ביטוח שמתמחה בתחום זה או עורך דין.
  • זכותכם לתבוע , אך עשו זאת בחוכמה – גם אם אספתם את כל החומרים שהיו לכם, הגשתם את הכול באופן מסודר לחברת הביטוח, ייתכן והיא עדיין דחתה את תביעתכם. האם שווה להגיע לבית משפט בכל מחיר? לאו דווקא. אבל חשוב להיות מודעים שהתביעה עלולה גם כן לעלות לכם כסף, ולא מעט. יתכן ויותר ישתלם לכם להגיע לפשרה במקרה הזה.
  • אל תנפחו יותר מדי את הטיפולים הרפואיים – רוב האנשים אינם מודעים לכך שהחוק מחייב את המבוטחים נהוג באחריות ולהקטין את עלויות הטיפול שלו. לכן, אם חלילה נפגעתם בתאונה ואתם רוצים לפנות לרפואה פרטית, עשו זאת, אך אל תגזימו מדי ובדקו אפשרות לקבל טיפולים דומים בקופת החולים. אם בכל זאת אתם מעוניינים ברפואה פרטית, קחו בחשבון שלאו דווקא תקבלו החזר על כך. כדי להגדיל את הסיכוי להחזר, אל תתביישו ובקשו מהרופא הפרטי מכתב שמסביר למה טיפול פרטי עדיף על זה שניתן במסגרת קופות החולים.
  • זומנתם לוועדה רפואית של ביטוח לאומי? בואו מוכנים! – תפקידה של הוועד הוא לקבוע את דרגת הנכות וכספי הסיוע שמגיעים לכם. הכינו את כל התיעוד שיש לכם באופן כרונולוגי לצד רשימת הבעיות הרפואיות שמהן אתם סובלים וענו באופן ברור ומדויק על כל השאלות. זכרו שגם את ביטוח לאומי יש מי שמנסה להונות כדי להשיג כסף ולכן הנציגים בוועדה חשדנים לא פחות מחברת הביטוח. לכן רצוי אם אפשרלהיעזר בעורך דין שייצג אתם מול הוועדה.
  • שיתוף פעולה עם חוקרי הביטוח הוא טוב עד גבול מסוים –במסגרת הבדיקות שחברות הביטוח מבצעות יתכן וישלחו אליכם חוקרים כדי לברר האם כל מה שאתם אומרים אכן מתקיים, או במילים אחרות – האם שיקרתם או מרמים. לצערנו אנשים רבים מתחזים לנכים או בעלי הפרעה, מפריזים בתיאור הנזק שנגרם להם עקב תאונה, טוענים שרכוש יקר נגנב למרות שבפועל כלום לא נגנב, מצהירים על תאונת דרכים כדי לתקן נזקים קודמים ברכב וכו'. החוקרים יחתרו לחשיפת האמת – תשאול אישי, פנייה לשכנים ומכרים, יפקדו את מיטת בית החולים וכו'. אם יגלו שניסיתם לשקט, הם לא רק ימנעו מכם כסף אלא עלולים להגיש נגדכם תביעה פלילית. מטרתם להוכיח שאינכם זכאים לפיצוי או זכאים לפיצוי נמוך ממה שאתם באמת אמורים לקבל. לכן, בזמן תביעה, עליכם להימנע מלשתף איתם פעולה. 

תהליך הגשת התביעה מול חברת הביטוח

עליכם להגיש את כל הניירת הנדרשת לצורך הגשת תביעה מול חברת הביטוח ולהגיש בקשה לקבלת פיצויים או גמלה. חברת הביטוח צריכה להגיב תוך 30 יום לכאן או לכאן, אך לעתים היא תדרוש לקבל עוד מסמכים רלבנטיים מבחינתה על מנת לבחון את הבקשה לעומק, ולכן התשובה עלולה להתעכב.

במידה והבקשה נדחית ניתן לתבוע את חברת הביטוח בבית המשפט. כמו כן לעתים חברת הביטוח מאשרת את התביעה, אך חלות טעויות בחישוב החיסכון, סכום הביטוח, התשואות ועוד, וסכום הפיצויים קטן מהצפוי וגם כאן יש מקום לערעור.

מה עושים אם נגרם נזק לי או לרכוש שלי?

בכל מצב שבו נגרם לכם או לרכושכם נזק, יש להודיע זאת לחברת הביטוח ישירות או באמצעות סוכן הביטוח שלכם ורצוי לעשות זאת בכתב. אם תתמהמהו הרבה, קיימת סבירות גבוהה שחברת הביטוח תתנער מאחריות על בסיס הנזק שנגרם לה כתוצאה משלב ההודעה המאוחר.

והכי חשוב – תישארו עם האצבע על הדופק

כשמדובר בחיינו, בכספנו ובשלומנו, חשוב שנתנהג בדיוק כמו חברות הביטוח. תטילו ספק, תחקרו, לקהל את מה שמגיע לכם וליהנות מהמשאבים הפיננסיים שדרגתם להכין לעצמכם כדי שישמשו אתכם בעת צרה, כי החיים מלאים בהפתעות, והן לא תמיד משמחות.

אנחנו כאן כדי לבנות לכם תיק ביטוח שיעניק לכם ראש שקט. אנחנו נבדוק עבורכם כיצד ניתן למטב ולשפר אותו, נשווה בין פוליסות של חברות הביטוח המובילות, נבצע סקר שוק לגבי התנאים והתעריפים ונסביר ממה מורכב התשלום בפוליסה. פנו עוד היום אם המומחים של פתרונות עדיפים.

תביעה מול חברת הביטוח
תוכן עניינים
מאמרים נוספים שאולי יעניינו אתכם
בדיקת תיק ביטוח
בדיקת תיק ביטוח – למה זה חשוב, מה זה כולל ולמי זה מתאים?

ביטוחים הם חלק בלתי נפרד מהחיים המודרניים. אנחנו משלמים עליהם מדי חודש כדי להגן על עצמנו ומשפחתנו במקרה של אירוע בלתי צפוי. עם זאת, לא תמיד אנחנו בטוחים שהביטוחים שלנו אכן מספקים לנו את הכיסוי שאנחנו צריכים. בדיקת תיק ביטוח מקצועית יכולה לעזור לנו להבטיח שהביטוח שלנו מותאם למצבנו האישי, משפחתי וכלכלי.

קראו עוד »
ההבדלים בין אנשי מקצוע בתחום הפיננסי והפנסיוני

בשנים האחרונים התחום של ניהול הון בתחום הפיננסי, הפנסיוני והביטוחי הולך ותופס תאוצה, וישנם אנשי מקצוע רבים בתחום שיכולים לעזור לכם לנהל יותר טוב את הכסף. אז איך בוחרים מתוך היצע את איש המקצוע המתאים ביותר לצורכיכם? אנחנו כאן כדי לעשות סדר.

קראו עוד »
צרו קשר
השאירו פרטים ונשוב אליכם בהקדם

/ 5.