כך תגדילו את קצבת הפנסיה הצפויה לכם במאות עד אלפי שקלים בשנה

אם אתם מודאגים שקצבת הפנסיה שלכם לא תאפשר לכם להזדקן בכבוד, יכול להיות שאתם צודקים. עם זאת, חשוב לדעת שבהחלט יש מה לעשות כדי להגדיל את קצבת הפנסיה שמצפה לכם. במאמר זה נתייחס לצעד הראשון שכדאי לעשות.

למה בכלל כדאי להגדיל את קצבת הפנסיה?

בשנים האחרונות אנחנו ערים לכמה מגמות מדאיגות: מצד אחד נהיה יקר יותר ויותר לחיות במדינת ישראל ונדמה שכל הזמן המחירים רק עולים עוד ועוד ומצד שני הודות לחדשנות מתמדת בעולם הרפואה תוחלת החיים רק הולכת וגדלה. במילים אחרות – אנחנו חיים יותר שנים וקצבת הפנסיה שלנו צריכה להספיק לנו לפרק זמן ממושך יותר בהשוואה לעבר.

עם זאת, במקביל, אנחנו רואים בחדשות ללא הרף סיפורים עצבים על אנשים מבוגרים קשיי יום שנאלצים להתמודד לא פעם עם השאלה האם להדליק מזגן ותנור או לשלם על התרופות. אז אם המחשבות על העתיד הצפוי לכם מטרידות אתכם, זה הזמן לפעול וככל שתעשו זאת מוקדם יותר, כך מצבכם בעתיד יהיה טוב יותר.

מה אפשר לעשות כדי לשפר את החיסכון הפנסיוני שלכם?

לשמחתנו, במקרים רבים אנחנו מגלים שיש דרכים רבות לעזור ללקוחותינו כדי להגדיל את החיסכון הפנסיוני ולשפר אותו באופן משמעותי, גם מבלי שתצטרכו להפקיד יותר כספים לקרן או להקטין את שכר הנטו שלכם. היום ברצוננו להתייחס לאחת מהדרכים לעשות את זה, והיא השוואת דמי ניהול. בחרנו להתייחס לנושא זה, מאחר ולאחרונה בוצעו בו שינויים שחשוב שתהיו מודעים אליהם.

אחד היתרונות העיקריים שיש לקרנות הפנסיה בהשוואה לחלופות אחרות בתחום החיסכון הפנסיוני הוא דמי הניהול. דמי הניהול הם בעצם סוג של עמלה שאתם משלמים לבית השקעות או לחברת ביטוח על מנת שישקיעו עבורכם את הכספים בשוק ההון, כדי שיצברו תשואה לאורך השנים, עד שתגיעו לגיל פרישה. מאחר ומדובר באחוז מסוים שהגופים המנהלים גובים מכם על ניהול התיק, הרי שהרווח שאתם מקבלים על החיסכון שלכם קטן, וככל שאתם צוברים סכומים משמעותיים יותר, כך הגופים המנהלים מרוויחים מכם יותר כסף, והרווח שלכם מצטמצם.

החוק קובע שאם יש לכם קרן פנסיה, ניתן לגבות עד 6% מההפקדות החודשיות שלכם ועד 0.5% מסכום החיסכון שצברתם. לעומת זאת, אם יש לכם ביטוח מנהלים או קופת גמל, ניתן לגבות מכם עד 4% מההפקדות החודשיות ועד 1.05% מסכום הצבירה. כלומר, דמי הניהול על קרנות הפנסיה זולים יותר בהשוואה לביטוחי מנהלים או קופות גמל, וזה עוד לפני שהזכרנו את דמי הניהול המוזלים בקרנות הפנסיה הנבחרות.

מה הן קרנות פנסיה נבחרות?

אחת לכמה שנים משרד האוצר מקיים מכרז שבו נבחרים גופים מנהלים המציעים לקהל הרחב קרנות פנסיה ברירת מחדל עם דמי ניהול נמוכים משמעותית בהשוואה לקרנות הפנסיה הרגילות ובטח ובטח בהשוואה לביטוחי מנהלים או קופות גמל. נכון לשנת 2022 ישנם 4 גופים שמציעים קרנות ברירת מחדל: אלטשולר שחם, מיטב דש, מור ואינטפיניטי. גופים אלה, שמציעים קרנות פנסיה נבחרות לציבור הרחב, גובים רק עד 1% מההפקדות ועד 0.22% מהצבירה למשך 10 שנים מיום הצטרפותכם.

וואו, לא ידעתי!

לצערנו כ- 800 אלף שכירים משלמים נכון להיום את דמי הניהול המקסימליים, רק כי לא רצו להתעסק עם משהו שהם חשים שהם לא מבינים אותו לעומק. חלקם נמצאים בחברות שכבר מציעות את דמי הניהול המוזלים יותר. לכן, אם יש לכם קרן פנסיה בחברות שציינו, בדקו אם אתם נמצאים בקרנות הנבחרות, ואם לא בקשו מהן להעביר אתכם כדי שתוכלו ליהנות מהתנאים המועדפים.

איך לברר איזה חיסכון פנסיוני יש לכם והיכן הוא נמצא?

תוכלו להיעזר באתר הר הכסף של משרד האוצר כדי לאתר קופות גמל, קרנות פנסיה, קרנות השתלמות וביטוחי חיים הרשומים על שמכם ואינם פעילים. אם יש לכם קרנות פעילות תוכלו להיעזר במסלקה הפנסיונית, או לפנות לסוכן פנסיוני שיעשה זאת בשבילכם.

ישנן עוד דרכים רבות להגדיל את הפנסיה

חשוב לציין שדמי הניהול בקרן הפנסיה הם בהחלט עניין מהותי, אבל ממש לא הבלעדי. בהחלט מומלץ בחום לבדוק לעומק אלמנטים נוספים שיכולים להגדיל את קצבת הפנסיה שלכם בכמה מאות או אפילו אלפי שקלים בשנה. אם אתם שוקלים לפתוח לעצמכם קרן פנסיה או לעבור לקרן אחרת, חשוב שתשוו לא רק את דמי הניהול אלא גם את התשואות שהגוף המנהל השיג במסלול ההשקעה הרלבנטי בשבילכם לאורך זמן (ההמלצה שלנו היא השוואה של התשואה השנתית הממוצעת לפחות 5 שנים לאחור), את המאזן האקטוארי של כל קרן וקרן, מהו הדירוג של הגוף המנהל במדד השירות של משרד האוצר ועוד.

הדרך הקלה, הפשוטה והמהירה להשוואת קרנות פנסיה

אנשים רבים מנסים להיעזר באתר פנסיה נט של משרד האוצר על מנת להשוות בין ביצועי הקרנות לאורך השנים, אך רבים מהם טוענים שהוא מורכב מדי עבורכם. אם אתם רוצים לחסוך זמן, אנרגיה וכסף הדרך הכי יעילה להשוואה היא פשוט ליצור קשר עוד היום עם הסוכנים הפנסיוניים שלנו.

המומחים שלנו בפתרונות עדיפים עובדים עם חברות הביטוח ובתי ההשקעות המובילים בישראל כבר למעלה מ- 20 שנים ויש לנו ידע רב וניסיון מוכח. כמו כן אנו משתמשים בטכנולוגיה חדשנית המאפשרת השוואה מעמיקה ואיכותית בין כל הקרנות, תוך התייחסות למגוון הפרמטרים שהזכרנו כדי לעזור לכם לבחור את הקרן האידיאלית עבורכם. אז למה אתם מחכים? צרו איתנו קשר עוד היום והבטיחו לעצמכם עתיד ורוד יותר.

להגדיל את קצבת הפנסיה
תוכן עניינים
מאמרים נוספים שאולי יעניינו אתכם
איפה יש לי פנסיה
איפה יש לי פנסיה?

אם לאחרונה שאלתם את עצמכם איפה יש לי פנסיה אתם לא לבד. אחוז נכבד מהאוכלוסיה לא יודע איפה הפנסיה שלו מנוהלת, כמה דמי ניהול משלמים, איזו תשואה החיסכון הניב וכו'. אנחנו כאן כדי להנגיש עבורכם את המידע החשוב.

קראו עוד »
קרן מקפת הותיקה
קרן מקפת הותיקה: מבט על

קרן מקפת הותיקה היא קרן פנסיה שהוקמה בשנת 1951 על ידי ההסתדרות הכללית החדשה. הקרן נועדה לספק פנסיה לעובדים והעובדות שהיו חברים בהסתדרות. קרן מקפת הותיקה הייתה אחת מתוך מספר קרנות פנסיה שהולאמו בשנת 2003, בעקבות משבר הגירעונות שהתגלה בקרנות אלו.

קראו עוד »
להצטרפות לקרן פנסיה ברירת מחדל
השאירו פרטים ונשוב אליכם בהקדם

/ 5.