מדד שירות חברות הביטוח – פרמטר חשוב בבחירת המבטחת

מדד שירות חברות הביטוח הוא כלי מעולה שמאפשר לצרכנים לקבל החלטה טובה יותר לפני שהם רוכשים פוליסת ביטוח. עם זאת לא כולם מודעים לכלי הזה ולחשיבותו. אנחנו כאו כדי להציג אותו בפניכם.

למה חשוב מדי פעם לערוך בדיקה של התיק הביטוחי?

מדי שנה אנחנו מוציאים מאות ואפילו אלפי שקלים רק על מנת לבטח את עצמנו, את יקירינו ואת רכושנו. ביטוחי בריאות, ביטוחי רכב ודירה, ובמקרים מסוימים גם ביטוחים לעסק תופסים נפח משמעותי מההוצאות שלנו. כדי לצמצם את ההוצאות על הביטוחים, חשוב מדי פעם לבצע בדיקה של התיק הביטוחי שלכם הכוללת השוואת מחירים מעמיקה וסקר שוק רחב היקף. סקר שוק איכותי יתחשב הן במחירי הפוליסות, הן בתנאים ובכיסויים והן בפרמטר חשוב לא פחות – מדד שירות של חברות הביטוח.

מהו מדד שירות חברות הביטוח?

מדד השירות נועד כדי לעזור לקהל הרחב לקבל החלטה נכונה לרכישת ביטוח. כיום זה לכאורה קל יותר מתמיד לערוך השוואת מחירים בלחיצת כפתור. פשוט נכנסים לפורטל כזה או אחר או נעזרים במחשבונים שמציע משרד האוצר.

מאחר ועלות הביטוח גבוהה למדי, למעשה כל אחד רוצה לקבל אינדקציה לכך שביום שהוא יזדקק לחברת הביטוח שלו, היא באמת תוכל לסייע לו שתטפל בכל פנייה ובכל תביעה שלו במהירות וביעילות. מדד השירות של חברות הביטוח נועד לספק מענה בדיוק לצורך זה, והוא מתפרסם אחת לשנה על ידי משרד האוצר אגף שוק ההון.

מה כולל מדד שירות חברות הביטוח?

מטרתו של מדד שירות חברות הביטוח היא לשקף את רמת השירות של החברות במוצרי הביטוח המרכזיים, באמצעות שקלול של מספר קריטריונים:

  • תשלום תביעות – מהו אחוז התביעות שאושרו ושולמו ע"י חברת הביטוח ובאיזו מהירות? אם חברה קיבלה בסעיף זה ציון גבוה, סימן שהיא מטפלת במהירות בתביעות המבוטחים ומספקת לה החזרים/פיצויים. ציון זה ניתן על סמך הנתונים שדווחו בשנה החולפת על ידי חברות הביטוח לרשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון. חשוב לדעת שלכל מוצר ביטוח נקבעו סטנדרטים לזמן הטיפול הנדרש מחברת הביטוח, לדוגמה הסטנדרט שנקבע לסגירת תביעות בגין נזק למבנה הדירה הוא 60 יום, לכן ציון 89 משקף סגירת 89% מהתביעות בפחות מ-60 יום.
  • תלונות הציבור – כמה תלונות ציבור הוגשו לרשות שוק ההון נגד החברה המבטחת בשנה החולפת? ציון זה, המהווה 15% מהציון הכללי במדד השירות,, משקף אם החבר פעלה כנדרש וכמצופה ממנה, וגם את מתח השוק של החברה.
  • שביעות רצון והמלצת לקוחות – עד כמה המבוטחים שבעי רצון מאופן הטיפול בפניות שהגישו לחברת הביטוח ובאיזו מידה ימליצו על החברה המבטחת למכריהם? ציון בסעיף זה, שמהווה 30% מהציון הכללי במדד השירות, משקלל הן את מידת שביעותם של המבוטחים והן את מידת ההמלצה של לקוחות הגופים המוסדיים בהתאם לשירות שקיבלו.
  • זמני מענה טלפוני – כמה שיחות נענו על ידי נציגי השירות של חברת הביטוח תוך פחות מ-3 דקות מרגע היציאה מנתב השיחות של חברת הביטוח? הציון, המהווה 10% מהציון הכללי, נקבע לפי זמן המתנה ממוצע לנציג ביטוח רכב ודירה. ככל שזמן ההמתנה קצר, כך הציון בסעיף זה גבוה יותר.
  • כלים דיגיטליים שחברות הביטוח מציעות ללקוחותיהן – עד כמה החברות מאפשרות למבוטחיה לבצע פעולות שונות בערוצים דיגיטליים כמו אתר אינטרנט מותאם מובייל, דואר אלקטרוני, נתב שירות טלפוני ממוחשב, שירות בוואטסאפ, שירות בפייסבוק וכדומה. ציון זה, המהווה 5% מהציון המשוקלל, מחושב על בסיס הנתונים שחברות הביטוח דיווחו לרשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון, עבור כל מוצר במערכי השירות שלהן.

מהם יתרונותיו של מדד דירוג חברות הביטוח?

  • הכלי הזה מאפשר לקהל הרחב להשוות בקלות ותוך שקיפות מלאה של כמות התלונות וטיב השירות של חברות הביטוח.
  • עצם קיומו מדרבן את חברות הביטוח לעשות כל מה שביכולתן על מנת להשתפר במדדים ולדחוף למצוינות, עניין שיותר תחרות ושיפור תמידי שמי שמרוויח ממנו הוא המבוטחים .
  • הכלי מתייחס לביטוחים רבים המהווים חלק נכבד מסל ההוצאות השנתי של כל משפחה: ביטוח רכב חובה, מקיף או צד ג', ביטוח דירה, ביטוח חיים (ריסק), ביטוח נסיעות לחו"ל, ביטוח סיעודי, ביטוח בריאות, ביטוח תאונות אישיות וביטוח אובדן כושר עבודה.

איך בודקים ציון במדד השירות של חברות הביטוח?

מדד שירות חברות הביטוח מתפרסם באתר "האוצר שלי" של משרד האוצר. האתר ירא לכם מידע כללי על המדד עצמו, ותוכלו לבחור את מדד השירות בתחום הרלבנטי לכם.

  1. הקליקו על סוג הביטוח מבין כל האפשרויות: רכב חובה, ביטוח מקיף לרכב, ביטוח צד ג' לרכב, בריאות, דירות, נסיעות לחו"ל, סיעודי, תאונות אישיות, ביטוח תכולה / מבנה לדירה ואובדן כושר עבודה.
  2. לאחר מכן תופנו לעמוד שמציג בפניכם את מדד השירות הרלוונטי עבורכם. תוכלו לעיין במידע באתר ואפילו להוריד את המידע כקובץ אקסל.
  3. שימו לב לראש הדף: זה המקום שבו יש טבלה עם דירוג חברות הביטוח לפי הציון המשוקלל שלהן. מומלץ לבחון גם את הטבלה המורחבת, שכולל את כל המשתנים שהזכרנו מקודם: אחוז תשלום תביעות, שביעות רצון הלקוחות, כמות תלונות לפניות הציבור וכדומה.
  4. כדאי מאוד לבחון גם את הטבלה מהשנה הקודמת, על מנת לבדוק מי שיפרה את הביצועים והשירות שהיא מעניקה ללקוחותיה.

אילו עוד כלים מציע משרד האוצר כדי לערוך השוואת מחירים?

על מנת לסייע לאזרחי המדינה להילחם ביוקר המחייה, לקבל החלטות צרכניות נכונות ולעודד תחרות בין חברות הביטוח שהמרוויחים ממנה הם האזרחים, משרד האוצר מציע מחשבונים וכלים נוספים לרווחת הכלל: מחשבון ביטוח דירה, מחשבון ביטוח רכב, מחשבון להשוואת ביטוחי בריאות ומחשבון ביטוח חיים. בכל אחד מהכלים האלו תוכלו מצוין בצורה ברורה ובולטת גם ציון מדד שירות חברות הביטוח, שמאפשרת לקבל החלטה לא רק על סמך המחיר האטרקטיבי אלא גם על סמך השירות שמציעה כל חברת ביטוח, עניין חשוב לא פחות. כמו כן ישנם כלים נוספים שיוכלו לשמש אתכם בעת השוואת מחירים של ביטוחים כגון – הר הכסף, הר הביטוח וגם המסלקה הפנסיונית.

למה צריך סוכן ביטוח לצורך השוואת ביטוחים?

כאמור מדד שירות חברות הביטוח מהווה מקור טוב לבחינת איכות השירות של חברות הביטוח לפי מגוון משתנים. באמצעותו ניתן להבחין בחוזקות ובחולשות של כל חברת ביטוח ואף לבדוק אילו חברות עומדות בסטנדרטים הגבוהים ביותר. אין ספק שמדובר בכלי נהדר.

עם זאת, כשרוכשים ביטוח בעזרת סוכן ביטוח אמין, מקצועי, יעיל ומנוסה, הרי שהמדד הופך להיות פחות רלבנטי, כי את השירות תקבלו ישירות מהסוכן. לסוכנים ותיקים יש נטוורקינג עשיר עם חברות הביטוח המובילות, וכך הצרכן נהנה משירות מעולה ומענה מהיר ואיכותי בכל עניין שהוא. לפעמים גם אם ציון של חברת ביטוח מסוימת יחסית נמוך, ייתכן ולסוכן שלכם יש קשרים מאוד טובים איתה, ובגלל שהוא עובד איתה באופן צמוד, תקבלו עדיין שירות מצוין. אם הסוכן שלכם ימליץ לכם על פוליסה מסוימת בהתאמה אישית בחברה מסוימת, זכרו שהוא מטפל בכם אישית, ומייצג אתכם בכל עניין מול החברה. הוא זמין עבורכם, נאמן לאינטרסים שלכם ועוזר לכם לקבל פיצויים / החזרים, גם במקרים שבהם חברות הביטוח נוהגות לדחות את תביעות דומות לשלכם.

אצלנו בפתרונות עדיפים – סוכנות לביטוח פועלים כבר עשרות שנים בתחום הביטוח ומספקים שירות שעומד בסטנדרטיים הגבוהים שלכם ומתוך מחויבות ללקוחותינו. פנו אלינו עוד היום ונשמח לעמוד לשירותכם.

מדד שירות חברות הביטוח (1)
תוכן עניינים
מאמרים נוספים שאולי יעניינו אתכם
ההבדלים בין אנשי מקצוע בתחום הפיננסי והפנסיוני

בשנים האחרונים התחום של ניהול הון בתחום הפיננסי, הפנסיוני והביטוחי הולך ותופס תאוצה, וישנם אנשי מקצוע רבים בתחום שיכולים לעזור לכם לנהל יותר טוב את הכסף. אז איך בוחרים מתוך היצע את איש המקצוע המתאים ביותר לצורכיכם? אנחנו כאן כדי לעשות סדר.

קראו עוד »
10שאלות לשאול סוכן פנסיוני (1)
10 שאלות שכדאי לשאול סוכן פנסיוני

על מנת שתוכלו להגיע לגיל פרישה עם מקסימום חיסכון שיאפשר לכם לחיות בכבוד גם בתקופת הפנסיה, חשוב מאוד להיפגש עם סוכן פנסיוני ולשאול כמה שאלות על מנת לקבל את ההחלטות הנכונות. במאמר זה ריכזנו בשבילכם 10 שאלות שמומלץ שתשאלו.

קראו עוד »
סוגי ביטוחים נפוצים שכדאי להכיר

למרות שלא נעים לחשוב על זה, כולנו עלולים להיות מעורבים בתאונת דרכים, שריפה, לחלות במחלה קשה וכדומה. הדרך היחידה להתגונן מפני אירועים כאלה ולהיערך אליהם היא באמצעות מגוון סוגי ביטוחים. אז מהם הביטוחים הנפוצים והמומלצים?

קראו עוד »
צרו קשר
השאירו פרטים ונשוב אליכם בהקדם

/ 5.